Wat is jouw reden om de klantenservice te bellen
Er bestaan geen domme vragen
Voor de meeste mensen is winkelen bij een webwinkel iets wat ze met grote regelmaat doen. Kleding kopen bij een webwinkel is een maandelijks of wekelijks terugkerend ritueel. Deze mensen kunnen zonder assistentie hun kleding bestellen en de hulp van een klantenservice hebben ze alleen maar nodig als een bestelling zoek raakt in de post. Er is ook een andere categorie klanten. Dit zijn de klanten die minder bedreven zijn in het online winkelen. Zij zitten vol met vragen wanneer het gaat om het kopen van kleding via internet. Soms zijn mensen wat huiverig om die te stellen aan de medewerkers van een webwinkel. Om aan te tonen dat geen enkele vraag te gek is, en dat er absoluut geen domme vragen bestaan hebben we hier voor jou een bloemlezing van de leukste vragen die de klantenservice van Zalando de afgelopen dagen ontving.
Waar vind ik jullie contactgegevens
Een dame belt met de klantenservice van Zalando. Ze wil iets bestellen en heeft niet door dat ze dit online met een winkelmandje moet doen. Ze belt met de klantenservice en vraagt; ‘Wat zijn jullie contactgegevens Zalando?’. De medewerker legde vriendelijk uit dat ze die blijkbaar al had gevonden, anders had ze niet met de klantenservice kunnen bellen. Het winkelmandje was virtueel en was online gevuld in de webwinkel. Afrekenen kon ze online doen, en daarna zou haar bestelling aan haar voordeur worden afgeleverd. De dame was tevreden met haar antwoord.
Heb ik wel de juiste kleur besteld
Een andere klant belde bezorgd met de klantenservice van Zalando. Hij had een t-shirt van zijn favoriete merk besteld in het blauw. Op de foto van Zalando stond het shirt afgebeeld in het groen. Onder deze foto stonden de kleurvoorbeelden van de overige modellen van het shirt. De klant bestelde het shirt in het blauw maar de foto bleef groen. Zou hij nu wel het juiste shirt geleverd krijgen? We hebben de klant verzekerd dat hij erop kon rekenen dat het shirt de kleur had die bij het artikel in het winkelmandje genoteerd stond. De klant was tevreden en ontving een paar dagen later zijn nieuwe shirt. In het blauw gelukkig.
De baby heeft op mijn kleding gespuugd
Soms moeten we een klant ook teleurstellen. Het ging in dit geval over een jonge moeder die zichzelf na de bevalling wilde trakteren op wat nieuwe kleding. Ze bestelde een mooi nieuw jurkje en ging het thuis passen. Op dat moment begon haar baby te huilen. De moeder pakte het kindje op en op dat moment spuugde de baby over haar jurkje heen. De moeder vroeg zich op dat moment af of ze het jurkje nog wel zou mogen ruilen. We hebben haar teleur moeten stellen. Kleding die geruild wordt mag wel gepast zijn, maar een spuugvlek van een baby gaat zelfs ons te ver. Wassen van een kledingstuk voordat je het terugstuurt is ook niet mogelijk.